mandag 25. februar 2013

Jordgulv faktisk....

Et av prosjektene her i huset om dagen er å pusse opp et rom til lillegutt. Dette rommet har vært brukt som bod i minst 30 år og det var ikke rent lite skrot og årgangsmusebæsj som måtte ryddes vekk og vaskes ut. Som så mange andre prosjekter i Trallala-hjemmet har også dette begynt som må-bare-vaske-og-male-litt-så-blir-det-bra og endt som et litt større prosjekt. Gulvet var nemlig ikke mye å skryte av så før helgen rev mannen alt opp og kastet det ut vinduet. Og hva annet var vel under enn jord. Hele andre etasje i huset vårt er antakelig isolert med leirejord. Tenk på den jobben det må ha vært å bære alt dette opp... Vel vel, mannen bretter opp ermene og gyver løs på oppgaven med friskt mot, mens jeg legger planer for interiøret. Det skal nok bli fint, men lillegutt blir nok sovende på vårt rom en stund til :)


3 kommentarer:

  1. Ja, tenk for en jobb det har vært!! :) Men lekkert blir det nok til slutt!
    Ønsker deg og dine en fortsatt fin uke!
    -Mari

    SvarSlett
  2. Hei på deg og tusen takk for fin kommentar:) Det gjør meg glad! Nå har jeg kost meg med bloggen din, jeg trivdes jammen godt hos Trallala:) Legger meg til som følger!

    For en jobb det må ha vært med all den jorden.Puh! Men dette kommer til å bli et strålende rom!

    SvarSlett
  3. ja det veit eg alt om. Heime hjå foreldra mine var det fyrst eit lag med never og så sand og jord. Mykje arbeid inn og mykje arbeid ut :D Gler meg til å sjå prosjektet skride fram.

    SvarSlett