tirsdag 5. mars 2013

Godt og brukt

Det er noe med gamle møbler altså. Hos oss har vi en salig blanding av nytt og gammelt, dyrt og billig, men enda så fint og flott det nye kanskje er er det jo de gamle tingene jeg blir glad i. 


Kista er funnet og veldig godt brukt, men pynter likevel opp på kjøkkenet. Denne er såpass slitt at jeg skulle likt å vite hva den har opplevd. 


Skatollet er egentlig ikke spesielt pent lenger, men veldig praktisk også liker jeg den varme gløden i treverket.   


Tallerkenhylla er jo nesten god som ny, men det er ekstra hyggelig å se på den og huske hvor den hang i huset til besteforeldrene mine som døde for mange år siden. 

Den øverste og nederste tallerkenen er arvegods og selv om vi har bare en av hver synes jeg de er så søte at jeg bare måtte ta vare på dem. 

Og skulle noen lure på rufsete kvalitet på bilder skyldes det at PCen har takket for seg og jeg derfor blogger fra iPaden. Håper ikke det blir noen varig greie. 

6 kommentarer:

  1. For noen herlige saker du viser! Så mye fint! Koselig at du har gode minner til flere av tingene. Og du...de tallerkenene var bare utrolig fine! Så sjarmerende! Herlig med blått!

    Ha en super kveld!

    SvarSlett
  2. Den kista var utrolig sjarmerende! Nå fikk jeg også en god idé jeg tror jeg skal ta med meg på hytta. Ser for meg hvor det kan stå en kiste med et god saueskinn og puter på. Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Så mange fine skatter, den kista var jo helt nydelig:)

    SvarSlett
  4. Så mange nydelige ting! Helt enig med deg, det er ekstra stas med møbler med historie, spesielt når man vet hvor de kommer fra! Fortsatt god helg til deg!

    SvarSlett
  5. elsker kista og såklart de blå askjettene:)
    Jeg er så enig med deg! slike gamle ting som man kjenner historien til betyr så uendelig mye mer en nytt fancy/dyrt:)
    Ha en finfin søndag!
    klem Cathrine

    SvarSlett
  6. For noen nydelige skatter du har tatt vare på! Spesielt fint var det blå serviset og tallerkenhylla. :)

    SvarSlett