søndag 21. april 2013

If you can't beat them...

... Join them

Kanskje ikke det beste mottoet å leve med, men når det kommer til huset vårt har det blitt litt sånt. Noen ting får man nemlig ikke gjort noe med, i alle fall ikke på kort sikt, og da er det jo bare å gjøre det beste ut av det. 

Trofaste (?) lesere (hi hi) har fått med seg at jeg har forsøkt meg på gult i verandastua. Og det var jeg strålende fornøyd med i omtrent en uke (muligens noe lenger siden dette var rundt påsketider). Og det var ikke det gule det var noe galt med, neida for dette har med stort hell flyttet inn i den andre stua vår (bilder kommer). Problemet var trappa. 


Ikke et vondt ord om husets tidligere eiere, forøvrig mine svigerforeldre. Kjempeflotte folk, men antakelig noe mer glad i rosa enn det jeg er. Egentlig har jeg aldri vært særlig glad i rosa, og selv om det har gått seg veldig til, ville jeg ikke selv valgt rosa teppe i trappa (og forøvrig hele gangen oppe). Men sånn er det nå en gang og vi har ikke prioritert å gjøre noe med det. 

Jeg prøvde å si til meg selv at det ikke spilte noe rolle at trappa var rosa, men denne gjør i grunn ganske mye ut av seg så det gule måtte altså ut. Og inn kom en gammel favoritt, nemlig grønn. Grønn og rosa synes jeg er nydelig sammen, og riktig så vårfint. Så nå er jeg igjen strålende fornøyd med hvordan det ser ut i verandastua, så får vi se hvor lenge det varer. Jeg er ikke så god på dill, men jobber med saken. Som regel flyter det såpass med leker her siden vi bruker dette til lekestue, så det ser sjelden ut som det mangler noe skal jeg love :)

Og til deg som har lest helt hit: Klapp på skulderen til deg, her kommer endelig litt bilder. 

Oversiktsbilde, tatt fra trappa. Vanskelig rom å innrede, med verandadører, 3 andre dører, en trapp og en peis, men synes det fungerer greit nå. 


 Grafisk bilde av eget design, type klipp og lim :) Lufteluka har fått noen trekuler til pynt på snora, kjapt og veldig fint synes jeg da. 

Hjemmesydde puter (nummer 1 og 3). 



2 kommentarer:

  1. Leste alt, jeg! Hihihi! Tror faktisk jeg hadde tørna med rosa trapp...
    De kulene på lufteluka er jo genial!
    Fin søndagskveld!

    SvarSlett
  2. For en herlig verandastue!! :) jeg er også dårlig på å dille.. Ofte så er det jo minst ett rom som pusses opp, så møbler flyttes rundt omkring, ogd et blir bare kaos.. Og da orker man ikke drive med så mye dill.. Men syns du hadde fått det til kjempeflott her jeg!!

    kjenner til den ja, man må bare jobbe med det man har, til man får gjort noe med det.. Her er grønne vegger i gangen i ferd med å bli hvite :)

    sitrontreet mtt er planta ut ifra frø fra en sitron fra butikken :) vldig lettvint igrunn :)
    Kan tenke meg varmepumpe er en blomsterutfording ja..

    SvarSlett